Givers

De verkenners zijn 15 tot 16 jaar oud. Zij leren elkaar en vooral ook zichzelf beter kennen dan ooit tevoren. Avontuur, spannende momenten, uitdagingen, maar ook gezelligheid, sfeer en rust zijn nooit ver weg. Givers krijgen op verschillende manieren veel inspraak en leren zo elkaar respecteren. Hoogtepunt van het jaar is het tiendaagse tentenkamp. Tijdens dat kamp krijgen de 2de jaars hun totem na een opdracht waarin ze hun eigen grenzen verleggen.

Leiding

avatar voor AngelinaAngelina
avatar voor MilanMilan

Maatregelen Paaspauze

Deze zondag is er opnieuw scouts. De nieuwe maatregelen hebben enkel impact op de werking van Kapoenen en Welpen: zij gaan terug naar contactgroepen van 10 i.p.v. 25. Voor de oudere takken is er niets veranderd. Het advies van “1 hobby per kind” blijft ook nog steeds van kracht.


Tot zondag!

PROJECT PAARS

Vol afschuw keek heel het land de afgelopen week naar Beveren, waar een homoman om het leven werd gebracht, vermoedelijk omwille van zijn seksuele voorkeur. Dat druist in tegen alles waar wij als scouts voor staan. ⚜️⚜️⚜️

Op 15 mei organiseert onze scouts een themadag waar diversiteit centraal staat, waar kinderen en jongeren op een speelse manier in contact komen met de verschillende aspecten van de LGBTQIA+ community.Omdat zulke gebeurtenissen zich niet meer mogen herhalen…

In samenwerking met CASA ODK, Scouts en Gidsen Vlaanderen, Koksijde – Oostduinkerke en Koning Boudewijnstichting .

Versoepelingen

Beste ouders en leden,

Vanaf zondag vervallen de bubbels van 10 voor kapoenen en welpen. Nu mogen we buitenactiviteiten organiseren tot 25 personen. Voor jojo’s, givers en jins verandert er niets.

Het advies van “1 hobby per kind” is nog tot de paasvakantie van toepassing.

Opnieuw van start!

Beste ouders en leden,

Zoals aangekondigd in laatste mail, geven we nu zondag terug een (extra) activiteit na een korte corona-pauze. We gaan opnieuw van start onder de reeds vastgelegde modaliteiten: keuze voor 1 hobby, ingeschreven in bubbel-van-10,…

We zijn alvast enorm enthousiast om er terug in te vliegen!

Scouting on hold

Beste ouders en leden,

De crisiscel van Koksijde heeft beslist om met onmiddellijke ingang alle buitenschoolse activiteiten te schrappen, dit tot na het krokusverlof. Concreet betekent dat er nu zondag 14 februari, en de week erop 21 feburari, geen scouts zal zijn.

Op 28 februari staat normaal geen activiteit gepland, maar we zouden dan uitzonderlijk wel een activiteit voorzien(indien de beslissing niet verlengd zou worden). Dit opnieuw onder de modaliteiten die vorige week zijn ingegaan (keuze voor 1 hobby, in kleine groepen van 10).

Hopelijk tot snel!
De leiding.

Nieuwe coronamaatregelen

Beste ouders en leden,

Zoals je alvast al gelezen hebt, zullen binnenkort nieuwe regels voor het jeugdwerk van toepassing zijn. Het is opnieuw een grote aanpassing, maar als echte scouts en gidsen kunnen wij elke uitdaging aan. Concrete aanpassingen aan onze werking, zullen wij zo snel mogelijk mededelen. Wij wachten nog op de concrete invulling die na de het overlegcomité van deze vrijdag zullen volgen, alsook op de richtlijnen van Scouts & Gidsen Vlaanderen. Zodra wij over alle informatie beschikken, zullen we deze ook direct communiceren.

Dit weekend is er alvast geen activiteit, zoals onze vaste regel van “laatste zondag van de maand” stelt. Daar nog geen aanpassingen dus. Wij bedanken graag alle ouders, voor het vertrouwen in onze scoutswerking in deze moeilijke tijden. Ook bedanken wij onze leden voor hun enthousiasme, elke zondag opnieuw . Als laatste bedanken wij ook onze eigen leiding voor hun continue inzet en doorzettingsvermogen tijdens deze pandemie.

Scouteske groeten,
Sare, Matthieu en Orly
Groepsleiding Scouts Zeedustra

UPDATE CORONA

Beste ouders en leden

Zoals velen onder jullie waarschijnlijk al gehoord hebben, zijn vanaf vrijdag 30 oktober activiteiten voor jongeren vanaf 12 jaar niet meer toegelaten. Wij hebben na die boodschap besloten onze volledige scoutswerking te evalueren. Gezien de massale stijging van de coronacijfers in België, hebben we dan ook allemaal samen besloten om de volledige werking alvast 2 weken on hold te zetten.

Dit wil zeggen geen activiteit voor de kapoenen, welpen, jojo’s, givers of jins. Zo hopen wij ons steentje bij te dragen in de strijd tegen COVID-19. Voorlopig staat de eerstvolgende activiteit dan gepland op zondag 15 november. Natuurlijk weten we nu nog niet wat er dan al terug zal mogen, daarom volgen wij voor jullie de situatie op de voet en zullen we jullie informeren over alle nieuwe regels.

Buitenspelen en ravotten blijft wel nog belangrijk, daarom zullen wij net zoals tijdens de lockdown in maart challenges op onze Facebook-pagina posten. Zo blijven we verbonden en behouden we het scoutsgevoel, zelfs al zien we elkaar even niet.We hopen dat jullie allemaal gezond blijven en dat we elkaar snel terug zien.

Een stevige scoutslinkerDe voltallige leidingsploeg van scouts Zeedustra

Code oranje

Beste jojo’s, givers en ouders

Zoals velen onder jullie waarschijnlijk al vernomen hebben, zullen wij vanaf volgende week onze scoutswerking verderzetten in code oranje. Voor kapoenen en welpen verandert dit niks, de maatregels die al van toepassing waren blijven gewoon gelden. Voor +12, jojo’s en givers dus, verandert er wel iets.

Vanaf nu zal er een onderscheid gemaakt worden tussen binnen- en buitenactiviteiten. Bij binnenactiviteiten mag de bubbel in geventileerde ruimte maximaal 20 deelnemers bevatten en is het dragen van MONDMASKERS VERPLICHT! De afstandsregel van 1,5m is niet vereist, maar fysiek contact moet worden vermeden. Bij overnachtingen mag het mondmasker ‘s nachts uit, maar moeten bedden of matjes op 1,5 meter afstand van elkaar, in een goed verluchte ruimte.

Buiten kunnen dit 50 personen zijn. Wie tijdens de activiteit combineert tussen binnen en buiten, gaat uit van het principe binnenactiviteit (= max. 20 deelnemers).

Wat dit concreet betekent voor onze scoutsgroep is dat wij zoveel mogelijk buiten gaan spelen. Zorg dus dat jullie altijd gekleed zijn op het weer. De winter komt eraan, het zal kouder worden, kom dus met een goeie jas naar de scouts. Ook als ze regen voorspellen moet je erop voorzien zijn dat we de hele activiteit buiten doorbrengen. Moest het weer toch te extreem worden en er zijn meer dan 20 personen per tak, zullen we uiteraard wel binnen activiteit geven maar dan verspreid over meer dan 1 lokaal.

Verder willen we ook nog eens benadrukken dat bij het betreden van de scouts alle jojo’s en givers een mondmasker moeten dragen, ook jojo’s die nog maar 11 zijn. Dit doordat het gemengde groepen zijn.

Wij als voltallige leidingsploeg zullen er alles aan doen om de scoutswerking zo coronaproof als mogelijk te laten verlopen, jullie hopelijk ook. Aarzel ook niet om bij vragen nog iemand van de leiding aan te spreken of te bellen.

Een stevige scoutslinker

De leiding van scouts Zeedustra

Info startdag

Beste ouders, leden en sympathisanten,


Binnenkort start het nieuwe werkingsjaar van onze scouts. Onze jaarlijkse startdag zal er anders uit zien dan gewoonlijk, dit door de speciale tijden waarin we leven. Bij deze geven we graag al een kort overzicht.


INSCHRIJVEN: je kan nu al je zoon(s) en/of dochter(s) inschrijven! Dit kan uitsluitend online. We stappen af van de klassieke papieren fiche. Surf naar inschrijven.zeedustra.be ,via deze link kan je heel eenvoudig jouw kinderen inschrijven en de inschrijving beheren. Ook het lidgeld aanvaarden we enkel per overschrijving , alle details hoe en wat, staan klaar en helder uitgelegd via onze inschrijvingsmodule.


OP PROEF: ook als uw dochter en/of zoon op proef wilt, moet je hij/zij inschrijven via www.inschrijven.zeedustra.be. Na enkele gegevens te hebben ingevuld, kan je de optie ‘op proef’ kiezen. Let op, dit is een tijdelijke inschrijving. Ook het betalen van lidgeld is niet verschuldigd tot de inschrijving permanent is.


STARTDAG: voor vragen, bezorgdheden of moeilijkheden bij het online inschrijven, kan je terecht bij de leiding op de startdag. Op die dag kan je ook kennis nemen met de nieuwe leiding, scoutskledij kopen en het jaarteken ontvangen. Deze startdag is volledig coronaproof georganiseerd. Het dragen van een mondmakser (+12 jarigen) is verplicht op het scoutsterrein.


Tot zondag!